Spel & appar i din kommunikation

Det är en ny tid, och den kräver nya grepp. De nya generationerna har övergivit – eller överger – TV, radio och tidningar. Det är dags för oss alla att anpassa oss i vår kommunikation.

Vi på Novitell var tidigt ute – redan 2014 började vi fundera på hur vi skulle anpassa oss till den nya mediascenen. 

Då hade vi utvecklat appar sedan 2010, så vi var inga duvungar.  Vår vd hade dessutom under ett antal år undervisat inom Android-utveckling. Nästa steg kändes självklart.

2015 påbörjade vi utvecklingen av vårt första Android-spel, Bouncy Balloon, som lanserades på Google Play i april 2018.

Spela upp ditt varumärke

Nu är vi redo att ta oss an ditt projekt, om du känner dig redo?

För det är ju självklart att vägen till hjärtat på en tonåring, eller ung vuxen, idag många gånger kan gå vägen via ett spel. 

Låt oss etablera ditt varumärke hos en ny generation konsumenter, genom att låta dem spela sig till ditt varumärke.

Möjligheterna är oändliga, och här kommer några scenarier:

Du ska lansera ett nytt klädmärke mot en ung målgrupp. 

Använd spelets kraft, istället för dyr marknadsföring i traditionella kanaler!

Lansera spelet gratis på Android och IOS, där dina unga kunder finns. 

Skapa ett spel som hjälper till att etablera varumärket, och där dina nya kläder finns som en naturlig del i spelets story.

Låt spelarna kunna dela sina resultat i spelet i sociala medier.

Använd även traditionella medier för att få uppmärksamhet för spelet, men lägg marknadsföringsbudgeten på att skapa ett spel som går viralt och i praktisk handling visar personerna i din målgrupp fördelarna med ditt varumärke.

Ditt industriföretag har svårt att få fatt i utbildad personal. 

Utveckla ett spel  med en spännande spelidé, sprungen ur din verksamhet.

Om du exempelvis producerar drivaxlar till lastbilar – låt spelet handla om att bygga lastbilar, och köra dem! Låt spelaren få lära sig om att dimensionera och hållfasthetsberäkna drivaxlar som en del av spelupplevelsen. 

En dåligt dimensionerad drivaxel, och spelaren lär sig av sitt misstag när lastbilen går av banan i en skarp kurva.

Släpp spelet för IOS och Android, och ha med det på alla jobbmässor.

Låt det bli en central punkt i ditt mässprogram att låta studenter spela och tävla i din monter. Integrera med sociala medier, för att få fler att upptäcka ditt spel!

Spelarna kommer aldrig att glömma ditt företag.

Du driver ett företag inom skogsindustrin, och har upptäckt att personalen har börjat slappna av med sina säkerhetsrutiner.

Utveckla ett spel där personalen på ett kreativt och medryckande sätt kan repetera sina rutiner.  Lagra spelarnas resultat, och utse en vinnare på jobbet som belönas på lämpligt sätt.

På detta sätt skapar du incitament för personalen att fortsätta lära sig. Utbildning och repetition blir en del av spelupplevelsen, och blir därmed mer av ett nöje än en arbetsuppgift. 

Ditt spel, och era säkerhetsrutiner, kommer garanterat att diskuteras på fikarasterna! 

Appar för din verksamhet

Är du inte redo för att spelifiera din marknadsföring? Då kanske du istället har behov av att utveckla smidiga nyttoappar för din verksamhet?

Vi hjälper dig gärna även med utveckling även av den typen av programvaror, och kan skapa mycket kostnadseffektivt för flera plattformar som Android och IOS samtidigt.

Novitell Game Studios

Hos Novitell hittar du kompetens inom alla delar som krävs för utveckling av moderna, snygga och säljande spel och appar.

Vi är duktiga marknadsförare och kommunikatörer, vi har en egen foto- och filmstudio, och framför allt – hos oss finns drivna grafiker, speldesigners och spelprogrammerare.

Under vår egen label, Novitell Game Studios, släpptes vårt första Android-spel, Bouncy Balloon, i beta-version i april 2018. Sedan dess har det laddats ner och spelats över tusen gånger. 

Inom kort släpper vi den första fullversionen av spelet. Vi räknar med att den kommer att bli uppskattad.

Du kan provspela beta-versionen här